Poniższe scenariusze mają na celu przekonać nas do kooperacji z pozostałymi członkami drużyny. W poniższych scenariuszach każdy gracz odrywa ważną rolę co zachęca do wcześniejszego zaplanowania działania drużyny. Wykorzystujcie przewagę liczebności,czasu i położenia. Podczas rozgrywek musi być komunikacja pomiędzy drużynami w celu ustalenia rozpoczęcia rozgrywki itd.
Przed rozpoczęciem rozgrywki będzie specjalnie wyznaczony czas na zaplanowanie 'operacji'.Czas planowania jest odliczany od momentu, w którym obie drużyny są w miejscu swojego startu.
Kamizelki odblaskowe będą czasami wymogiem w rozgrywce, także podczas rozgrywek z ich wykorzystaniem trafienie sygnalizujemy jedynie okrzykiem 'DOSTAŁEM!' a następnie schodzimy w ustalone wcześniej miejsce 'trupów' z uniesioną repliką ku górze nie przeszkadzając przy tym innym graczom.
> LSP ( Last Stand Point ) - Punkt ostatecznej obrony
+ Potrzebne przedmioty: 2 kamizelki odblaskowe
+ Układ sił i role specjalne w drużynie: 2 drużyny - atakujący i broniący się ; przewaga ilości graczy atakujących 2:1; drużyna broniąca się ma w zespole 1 medyka
+ Założenie rozgrywki: wyeliminowanie drużyny atakującej/broniącej się; upływ czasu- zwycięstwo broniących się
+ Odrodzenia: Atakujący - brak; Broniący- 1 medyk, który może 'odrodzić' dowolnego członka swojej drużyny ( nie samego siebie ) 2 razy poprzez zawiązanie kamizelki odblaskowej na ramieniu/nodze trafionego kolegi
+ Miejsce startu drużyn: co najmniej 100 m od siebie
+ Miejsce odrodzenia drużyn: medyk ma wolną rękę
+ Czas przygotowania drużyn: 5 minut
+ Informacje dodatkowe: ETA 10 minut
OPIS: Obie drużyny nie znają dokładnego położenia startu drużyny przeciwnej. Drużyna atakująca ma za zadanie zlokalizować punkt ewakuacyjny drużyny przeciwnej i zneutralizować wroga przed ETA ( Estimated time of arrival ) ich wsparcia - czyli wcześniej ustalonym czasem przybycia wsparcia dla drużyny broniącej. Upływ czasu ETA skutkuje zwycięstwem drużyny broniącej się o ile co najmniej jeden członek z drużyny broniącej jest przy życiu. Natomiast zadaniem drużyny broniącej się jest utrzymanie ustalonego punktu do końca upływu ETA. Punkt obrony jest wyznaczany przez organizatora spotkania - okrąg nie większy niż 30 m w średnicy. Punkt nie jest oznaczany kamizelką, więc kluczowa jest tu zasada fair play - drużyna broniąca nie wychodzi po za obszar okręgu. Wyeliminowanie wszystkich członków drużyny broniącej skutkuje zwycięstwem drużyny atakującej.
> CAD - Capture and Defend
SCHEMAT GRAFICZNY ROZGRYWKI: https://imgur.com/a/WJEzR9g
+ Potrzebne przedmioty: 8 kamizelek odblaskowych lub ich zamienników oraz 2 różne flagi
+ Układ sił i role specjalne w drużynie: 2 drużyny ; układ sił 1:1
+ Założenie rozgrywki: zdobyć flagę swojej drużyny i przetransportować ją do swojego p.t. (punktu taktycznego)
+ Odrodzenia: Obie drużyny mają po 4 respawn'y (może respawn'ić się nawet ciągle ta sama osoba w drużynie)
+ Miejsce startu drużyn: co najmniej 100 m od p.t. gdzie początkowo są obie flagi i co najmniej 50 m od swoich drużynowych p.t.
+ Miejsce odrodzenia drużyn: respawn swojej drużyny
+ Czas przygotowania drużyn: 5 minut
+ Punktacja: - umieszczenie flagi swojej drużyny w swoim p.t. 2 punkty - odbicie i odeskortowanie flagi wroga do głównego p.t. 2 punkty - odbicie transportu flagi drużyny przeciwnej i dostarczenie jej do głównego p.t 1 punkt
+ Informacje dodatkowe: czas rozgrywki 15/20 minut
OPIS: Drużyny mają za zadanie zdobyć przede wszystkim swoją flagę i dostarczyć ją do swojego p.t. Gdy drużyna umieści swoja flagę w swoim p.t. ma za cel utrzymać swoją flagę, oraz odbić flagę wroga z jego p.t. i odeskortować ją do głównego p.t. Jeżeli przejmiemy flagę wroga w trakcie jej transportowania możemy ją odeskortować do głównego p.t. za co również otrzymujemy 1 pkt.Jeżeli odbijemy flagę wroga znajdującą się w jego p.t. i przetransportujemy ją do głównego p.t. dostajemy 2 pkt.OSOBA TRAFIONA, KTÓRA TRANSPORTOWAŁA FLAGĘ (nie ważne czyją) POWOLI WRACA Z NIĄ DO GŁÓWNEGO P.T. - W KAŻDEJ CHWILI FLAGA TA MOŻE ZOSTAĆ ZABRANA TRAFIONEMU GRACZOWI PRZEZ DOWOLNEGO CZŁONKA ROZGRYWKI (niezależnie od drużyny).Wygrywa drużyna z większą ilością punktów. W przypadku remisu - drużyna z większą ilością 'żywych' graczy. Remis totalny ogłasza się wtedy, gdy oba powyższe warunki są równe dla obu drużyn.
GRACZE TRAFIENI SYGNALIZUJĄ TRAFIENIE POPRZEZ OKRZYK ORAZ PODNIESIENIE REPLIKI AŻ DO CZASU DOTARCIA DO RESPAWN'U LUB ZEJŚCIA Z POLA ROZGRYWKI.
> CAH - Capture and Hold
SCHEMAT GRAFICZNY ROZGRYWKI: https://imgur.com/a/WJEzR9g
+ Potrzebne przedmioty: jedna kamizelka lub jej zamiennik do oznaczenia p.t.
+ Układ sił i role specjalne w drużynie: 2 drużyny ; układ sił 1:1
+ Założenie rozgrywki: zdobyć p.t. (punkt taktyczny) i utrzymać go przez 2 minuty
+ Odrodzenia: po przejęciu p.t. każdy członek drużyny, która go przejęła otrzymuje 1 respawn (wszyscy gracze trafieni tej drużyny również respawn'ują się); wszystkie odrodzenia są na respawnie drużyny
+ Miejsce startu drużyn: co najmniej 100 m od p.t.
+ Miejsce odrodzenia drużyn: respawn swojej drużyny
+ Czas przygotowania drużyn: 5 minut
+ Informacje dodatkowe: czas rozgrywki 20 minut
OPIS: Drużyny mają za zadanie zdobyć p.t. i utrzymać go przez 2 minuty. Przejmowanie zostaje przerwane w przypadku trafienia wszystkich graczy, którzy go przejmowali. Jeżeli przejmowanie zostanie przerwane to czas 'resetuje się', więc czas przejęcia po każdym przerwaniu wynosi 2 minuty. Gdy drużyna utrzyma p.t. przez 2 minuty dostaje bonus w postaci 1 respawn'u dla każdego członka drużyny - w tym również graczy trafionych, którzy po przejęciu p.t. wchodzą do gry. Odrodzić możemy się tylko na respawn'ie swojej drużyny PO przejęciu p.t. Przejęcie p.t. nie oznacza natychmiastowego zwycięstwa. Wygrywa drużyna, która wyeliminuje wszystkich graczy drużyny przeciwnej.
> Holder - Free for all
+ Potrzebne przedmioty: 1 kamizelka odblaskowa lub jej zamiennik
+ Układ sił i role specjalne w drużynie: każdy na każdego
+ Założenie rozgrywki: dotrzeć do flagi i utrzymać punkt jak najdłużej
+ Odrodzenia: nieograniczone lub ograniczone przez organizatora spotkania
+ Miejsce startu gracza: zależnie od terenu - ważne aby nikt nie mógł zestrzelić osoby trzymającej punkt z miejsca swojego respawn'u + Miejsce odrodzenia graczy: każdy gracz wraca do swojego miejsca, skąd zaczynał rozgrywkę po czym odradza się
+ Czas przygotowania graczy: brak
+ Punktacja: - dotknięcie flagi 1 punkt - utrzymanie punktu przez każde kolejne X sekund od dotknięcia flagi 1 punkt
+ Informacje dodatkowe: czas rozgrywki 10-15 minut
OPIS: Flaga jest umieszczana na wysokości oczu w miejscu znanym przez wszystkich graczy. Każdy gracz oddala się na ustaloną wcześniej odległość i kierunek od flagi po czym czeka na sygnał rozpoczęcia rozgrywki. Celem jest dotknięcie flagi i zdobywanie kolejnych punktów poprzez przebywanie w pobliżu flagi ( obszar określa organizator spotkania, ale nie powinien być większy niż kilka metrów ). Wygrywa gracz z największą ilością punktów.
> Holder - Drużynowy
+ Potrzebne przedmioty: 1 kamizelka odblaskowa lub jej zamiennik
+ Układ sił i role specjalne w drużynie: X drużyn z równą ilością graczy
+ Założenie rozgrywki: dotrzeć do flagi i utrzymać punkt jak najdłużej
+ Odrodzenia: nieograniczone lub ograniczone przez organizatora spotkania
+ Miejsce startu gracza: zależnie od terenu - ważne aby nikt nie mógł zestrzelić osoby trzymającej punkt z miejsca swojego respawn'u
+ Miejsce odrodzenia graczy: każdy gracz wraca do swojego miejsca, skąd zaczynał rozgrywkę po czym odradza się
+ Czas przygotowania graczy: określony przez organizatora spotkania
+ Punktacja: - dotknięcie flagi 1 punkt - utrzymanie punktu przez każde kolejne X sekund od dotknięcia flagi 1 punkt
+ Informacje dodatkowe: czas rozgrywki 10-15 minut
OPIS: Flaga jest umieszczana na wysokości oczu w miejscu znanym przez wszystkich graczy. Każda drużyna oddala się na ustaloną wcześniej odległość i kierunek od flagi po czym czeka na sygnał rozpoczęcia rozgrywki. Celem jest dotknięcie flagi i zdobywanie kolejnych punktów poprzez przebywanie w pobliżu flagi ( obszar określa organizator spotkania, ale nie powinien być większy niż 15 metrów ). Wygrywa drużyna z z największą ilością punktów.