Zostaliśmy zaproszeni na rozgrywkę na terenie leśnym.
Ekipy biorącer udział w wydarzeniu: Partyzanty Ełk i ASG EŁK 'JOKER'.
Suwałki dołączą do druzyny Partyzantów. Możliwe zmiany, gdy pojedzie nas więcej niż jest zaplanowane.
Rozgrywka organizowana przez Marcina Killera Pietraszewskiego na grupie 'ASG Olecko/Ełk' na Facebooku.
> Miejsce i czas zbiórki: 53°54'30.3"N 22°11'43.2"E
https://goo.gl/maps/D8Z7k8H9gNvE8PtPA
> Zasady (na wydarzeniu obowiązują zasady ekipy Partyzanty Ełk):
2. Zasady bezpieczeństwa
•W trakcie trwania walk airsoft obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu oraz zażywania środków odurzających. •Spożywanie alkoholu jest dopuszczalne wyłącznie po ogłoszonym zakończeniu wszystkich walk airsoft. •Uczestnik walk airsoft, spożywający w trakcie ich trwania alkohol lub używający środków odurzających, może być natychmiast i nieodwołalnie wykluczony ze wszystkich walk airsoft.
-Zakaz strzelania na tzw. taliba. Innymi słowy zawsze trzeba widzieć, gdzie się celuje.
-Uczestnik rozgrywek ASG jest zobowiązany do przestrzegania limitów mocy replik:
•Na karabiny sprężynowe typu bolt-action albo pomp-action, wprowadza się limit 3,4 J (odpowiednik około 600 fps na 0,2).
•Na pozostałe repliki strzelające ogniem semi wprowadza się limit 2,35 J (odpowiednik około 500 fps na 0,2).
•Na pozostałe repliki wprowadza się limit 1,9 J (odpowiednik około 450 fps na 0,2).
•Na WSZYSTKIE repliki (niezależnie od rodzaju repliki) używane do walk w budynkach wprowadza się limit 1.15J (odpowiednik około 350 fps na 0,2) - tymczasowo limit na cqb ustala organizator
•Gracze używający replik z mocą powyżej 1.9J (odpowiednik około 450 fps na 0,2) muszą mieć ze sobą replikę o mocy poniżej 1,9J(odpowiednik około 450 fps na 0,2).
•Odległość strzału dla replik o mocy powyżej 1.9J (odpowiednik około 450 fps na 0,2) wynosi minimalne 15m. Poniżej 15 m gracz musi skorzystać z repliki o mniejszej mocy
•ZAKAZ replik HP, HPA, Mancraft etc.
•Energia kulki musi się mieścić w limicie niezależnie od ustawienia hop-upa.
3. Zasady rozgrywek
Wszystkie powyższe zasady są podstawowymi zasadami strzelanek Partyzanty ASG Ełk, które nie ulegną zmianie. Poniższe zasady, są zasadami prowadzenia rozgrywek Partyzanty ASG Ełk, które mogą zostać dostosowane do scenariusza na wyraźne stwierdzenie organizatora. Jeśli nie ma tego stwierdzenia, podówczas te zasady są w mocy: - zasady trafień:
•Trafienie w każdą część ciała, uznaje się jako wyeliminowanie trafionego z dalszej walki airsoft.
•Trafiony uczestnik sygnalizuje fakt trafienia np. poprzez uniesienie obu rąk do góry i okrzyk "dostałem".
•Dopuszczalne jest pominięcie unoszenia rąk i okrzyku w sytuacjach, kiedy takie zachowanie może ujawnić skryte działanie osoby, która oddała celny strzał.
•Trafiony gracz przyjmuje taką pozycję, by fakt jego wyeliminowania był oczywisty oraz by jego pozycja nie utrudniała walk airsoft pozostałym uczestnikom. Trafiony gracz szczególnie dba o to, by nie przeszkadzać lub nie utrudniać walk airsoft innym uczestnikom
•Nie przyznawanie się do otrzymanych trafień jest naruszeniem zasady na której opiera się airsoft - zasady uczciwości. Gracz airsoft, który uporczywie i w sposób ewidentny unika przyznawania się do otrzymanych trafień, nie jest mile widziany w środowisku airsoft. W związku z tym może zostać wykluczony z udziału we wszelkich walkach, spotkaniach i imprezach airsoft.
•Trafiony uczestnik od chwili zasygnalizowania trafienia, zachowuje pełne milczenie. Nie jest dopuszczalne porozumiewanie się w sposób bezpośredni, przy użyciu środków łączności, ani w żaden inny sposób, z pozostałymi uczestnikami, zarówno biorącymi udział w dalszych walkach airsoft, jak i uczestnikami, którzy zostali także trafieni. Zakaz porozumiewania się przestaje obowiązywać w strefie bezpieczeństwa, jednkaże porozumiewanie się może następować wyłącznie z osobami znajdującymi się w tejże strefie.
•Trafiony uczestnik, od chwili zasygnalizowania trafienia, nie oddaje strzałów z żadnej broni ASG i w żadnym celu. Zakaz ten dotyczy również uczestników znajdujących się w strefie bezpieczeństwa.
•Szczególnie niedopuszczalne jest przekazywanie jakichkolwiek informacji pozostałym w walce uczestnikom. Przekroczenie tej zasady może spowodować natychmiastowe i bezwzględne wykluczenie gracza z dalszych walk airsoft.
•Trafienie w broń ASG używaną przez gracza uważa się, za wyeliminowanie tejże broni z dalszej walki airsoft.
•Gracz, którego broń została wyeliminowana, nie może strzelać z niej do momentu ponownego odrodzenia. Dopuszcza się możliwość korzystania z broni ASG posiadanej przez wyeliminowanego, innego uczestnika. Przejęcie broni ASG wyeliminowanego uczestnika może nastąpić wyłącznie w tym miejscu, w którym został on wyeliminowany.
• ogień przyjacielski jest uznawany za trafienie.
•Zasady pif-pafu: *Można pifpafować tylko jedną osobę. Jak jest więcej, trzeba strzelać
*Strzał musi być absolutnie pewny
*W warunkach leśnych używanie pif-pafu jest obowiązkowe poniżej odległości 2 m między strzelącym a trafianym
*W cqb pifpafowanie nie jest uznawane za trafienie
-Odradzanie odbywa się standardowo w punktach odrodzeń zwanych też respawnami. W celu odrodzenia osoba zabita, musi się udać dokładnie do punktu respawnu i odczekać tam wyznaczony przez organizatora czas
-Zabrania się podsłuchiwania rozmów radiowych drugiej drużyny. Zabrania się przeszkadzania i szeroko rozumianego trollowania na kanale drużyny przeciwnej, np. ciągłego naciskaniu przycisku „Call”.
-uczestnik jest zobowiązany do dostosowania się do scenariusza przygotowanego przez organizatora. Nie dostosowanie się do tej zasady grozi usunięciem gracza z rozgrywek ASG
- użycie pirotechniki jest dozwolone tylko za zgodą organizatora po wcześniejszym sprawdzeniu materiałów pirotechnicznych
4. Zasady dotyczące wieku na naszych strzelaniach:
16+ – Bez pozwolenia pisemnego, ale z ustnym
14-16 – Z pisemnym pozwoleniem rodziców . Wzór (link trzeba dodać)
Poniżej 14 – Z pisemnym pozwoleniem rodziców i pełnoletnim opiekunem na miejscu.
5. Dodatkowe zasady:
-N I G D Y nie ostrzeliwuj respa. Jak nie wiesz gdzie jest resp wroga, to się dowiedz przed rozgrywką. Jak nie masz pewności, to nie strzelaj
-organizator może wyznaczyć strefę bezpieczeństwa w której nie można prowadzić walk ASG ani strzelać z replik ASG. W strefie tej można zdjąć ochronę oczu
- branie udziału w wydarzeniach organizowanych przez Partyzanty ASG Ełk jest uznawane jako zgodę na udostępnienia własnego wizerunku. W wypadku kiedy uczestnik nie chce wyrazić zgody na udostępnienie swojego wizerunku, powinienem zgłosić to organizatorowi.
- zakaz korzystania ze wskaźników laserowych
> Lista:
1. Szopen
Na miejscu było ponad 60 graczy. Z Suwałk przyjechali:
1. Szopen
2. Krzaku
3. Eryk
4. Gober
5. Hubert
6. Żeber
7. Echo
5. Sławomir 6. Haribo
1. Szopen
2. Przemo
3. Eryk
4. Gober
Przemo